Az eltűnés napján az Indonéz Repülésügyi Minisztérium kiadta az utasok nevét tartalmazó listát, melyen 155 fő (70 férfi, 68 nő és 16 gyermek+1 csecsemő) szerepelt, plusz a 7 fős személyzet.
Amiről a hírportálok nem tudósítanak, hogy a kiadott utas lista szerint a gépre 23 fő vett még jegyet, de beszálláskor ezek nem jelentek meg a 154 (+1 csecsemő) beregisztrált mellett. A 23 fő közül a kiadott lista szerint az elsőnek a neve CHRISTianawati CHRISTianam, amely a furcsának tűnő számokra rátesz még egy lapáttal.
Az AirAsia gépére december 26-án vettek jegyet Choi Zoe nevére, akit a kiadott utaslista szerint elsőként regisztráltak beszállásnál. A 2 éves Choi Zoe a másodikként regisztrált Mr. Choi Chi Man kislánya. Mr. Choi Chi Man pedig a gép egyetlen angol utasa volt (született: Hull, Yorkshire), aki egy Indonéziai központú energiacégnek, az Alstom Power-nek az ügyvezető igazgatója lett 2014. júliusban, kinek felesége és a fia egy korábbi járaton utazott haza Szingapúrba.
Az indonéz energiacég pedig a francia Alstom-nak egyik ága, amely budapesti metrókocsik gyártója is. Nos ez a cég 2014. decemberben 772 millió dolláros büntetés megfizetésében egyezett meg az amerikai Igazságügyi Minisztériummal, mellyel lezárult a cég globális korrupciós gyakorlatát feltáró hatéves vizsgálatsorozat.
A nyilvánosságra hozott iratok szerint az Alstomnak semmi sem volt drága, hogy megrendeléseket szerezzen, ennek érdekében tucatszám vesztegetett meg politikusokat, döntéshozókat világszerte. Az illegális eszközökkel megszerzett beruházások összértéke elérte a négymilliárd dollárt.
Ugyanekkor, míg Malaysiában az emberek az elmúlt évtizedek legrosszabb árvízével küzdenek, a malajziai miniszterelnök, Najib Razak Hawaii-n golfozik Barack Obama amerikai elnökkel, aki ezalatt 17 napos szabadságát tölti.
Mivel az időjárás nyilvánvalóan már irányított, így ezt egy adott ország ellen időjárás-háborús taktikaként is alkalmazzák, mikor valamit el szeretnének érni.
2014. március 08-án eltűnt a Malajzia Légitársaság 370-es járata, július 17-én pedig első repülésének 17. évfordulóján lelőtték Ukrajna fölött ugyanezen társaság 17-es járatát, a két gép pedig Boeing 777-es típus volt.
Malajziában az intenzív esőzés 2014. dec. 17-én kezdődött, 153 napra a 17-es járatú maláj gép llezuhanásától, dec. 28-ig pedig több mint 200ezer embert evakuáltak. Indonéziát viszont a töménytelen vízzel már dec. 14-ei kezdettel kezdték el öntözni időjárás mérnökék.
2014. júniusban a Közel-Kelet legnagyobb légiflottájával rendelkező Emirates légitársaság lemondta az Airbusnál 2007-ben leadott megrendelését, az A350-es típusú 70 gépről, pedig az Airbus korábban úgy nyilatkozott, hogy 2014-ben növekedni fog a megrendelése. Az Emirates döntése mögött a Boeing állt, akitől eközben gyorsított ütemben vásárol Boeing 777 típusú gépeket. 2013-ban 150 repülőt rendelt a Boeingtől a még fejlesztés alatt álló 777x típusból.
A 2014. dec. 28-án eltűnt Airbus 320-216-os gép repülési tulajdonsága az eltűnéskor pedig szokatlan volt, mert állítólag úgy zuhant alá az égből mint egy fémdarab, miután hirtelen emelkedett a magassága. Peter Marosszeky ausztrál repülési szakember szerint a gép süllyedéséről szóló számadatok nagyon valószínűtlenek. Indonéz légiközlekedési elemző, Gerry Soejatman szerint a gép darabjainak megjelenése az utolsó radarkapcsolatától is arra utal, mintha a gép szinte egyenesen indult volna lefelé. Az adatok azt mutatják, hogy az időjárásban felbukkanó valamilyen rendkívüli körülmény állhatott be, mikor a gép lezuhant. A kiszivárgott adatok azt mutatják, hogy a gép példa nélkül álló módon 6000-9000 láb/perc-el emelkedett, miközben 1000-1500 láb lenne az elvárható. Aztán 11000 láb/perc-el kezdett el süllyedni, amely elérte az akár 24000 láb/percet is. Mint írják az AirFrance 2009-ben lezuhant A330-as Airbus-a mutatott hasonló emelkedési és zuhanási adatokat, de a jelenlegi AirAsia gép azt is túllépte. Marosszeky szerint ez az emelkedési sebesség valamilyen nagyon súlyos időjárási eseményre utal és állítják, hogy a klímaváltozás miatt a repülés egyre kockázatosabb lesz, különösen a trópusokon.
Klímaváltozás, vagy emberi beavatkozás a klímába, ahogy az világszerte megfigyelhető, netán egy célpont a repülőgépen?
Az említett AirFrance A330-as gépének 2009. júni. 01-ei lezuhanási eseménye felvetése annyiban érdekes, hogy a 216-os szám ott a gép utasainak számában jelent meg, ugyanis 216 utas és 12 fős személyzet tartózkodott a gépen. Az a gép Rióból Párizsba tartott, és párizsi idő szerint 03:33-kor volt vele az utolsó kapcsolat.
Ha még nem gyanúsak a számadatok, akkor egy újabb a sorban.
2014. dec. 30-án az AirAsia légitársaság egyik A320-216-os gépe a Fülöp-szigetek Kalibo repülőtéren 153 utassal a fedélzeten leszálláskor túlszaladt a kifutópályán.
A malajziai bázisú Air Asia 2 nappal korában eltűnt QZ 8501-es járatú gépe Szingapúrba tartott, azaz az Oroszlán város-ba. Helyi idő szerint 6 óra 17 perckor (közép-európai idő szerint 0.17-kor) tűnt el a gép a jakartai légi irányítás műszerei elől, 42 percre a felszállástól a hírek szerint.