2014. dec. 30-án írták, hogy megtalálták az eltűnt Airbus 320-216-os gép néhány utasának holttestét, a gépet viszont nem, annak keresését napokkal később máshol folytatják. Azóta találtak több holttestet is, a gép törzse viszont még mindig hullámsírban van, a búvárok pedig keresik a fekete dobozt.
Mivel a gép nem a megengedett útvonalon repült, felvetik, hogy azzal egy új portálfegyvert teszteltek, amely balul sült el, vagy a gép repült bele véletlenül egy természetes portálba. Figyelemfelkeltő, hogy az útvonalról letérés ugyanúgy felmerült, mint a Malaysia Airlaines 370-es és 17-es járatánál, melyeknél az okkult hátterű hírportálok számjátékot folytattak.
A 370-es járat esetében az eltűnés idejében a malajziai hadsereg egy radarja a Malaka-szoros közelében észlelte az eltűnt Boeing 777-es utasszállító repülőgépet, vagyis több száz kilométerrel távolabb attól a ponttól, ahol a polgári hatóságok utoljára tudtak a gép helyzetéről, és az ellenkező irányban, amerre elvileg repülnie kellett volna, a gépet pedig a repülési útvonaltól eltérő irányban keresték, vagyis ha belépett egy portálba, nem meglepő, hogy egy másik helyszínen keresték és keresik a gépet. Ugyanakkor az eltűnés után a hozzátartozók beszámolói alapján az eltűnt utasok telefonjai kicsengtek. Ha a Philadelphia kísérletet vesszük, annak folyamán az 1943. július 22-én lezajlott első radar és szem számára eltüntetős kísérletben az USS ELDRIDGE romboló az emberi szem számára szinte teljesen láthatatlanná vált, és zöldes köd vette körbe. A kísérlet során a matrózokon émelygés és rosszullét lett úrrá. A második kísérletre ugyanezen év októberében került sor, amely során a hadihajó nemcsak eltűnt, hanem egy kékes fényű felvillanást követően el is tűnt a kikötőből, és mintegy 600 km-re lévő norfolki tengerészeti bázis közelében tűnt fel ismét, majd újra megjelent Philadelphia partjainál egy véletlenül bekövetkezett térbeli áthelyeződés, azaz teleportálás folyamán.
A kísérlet folyamán TESLA korábbi találmányait alkalmazták, hivatalos verzió szerint álcázás céljából. A második kísérlet folyamán némelyek megzavarodtak, megégtek, vagy emberi fáklyaként égő csipkebokorhoz hasonlóan lángoltak, páran a hajótestbe olvadtak, egyesek ismétlődően materializálódtak és dematerializálódtak, ketten pedig kiugrottak a hajóról, de nem a philadelphiai kikötőben, hanem a New York-i Long Island-en találták magukat, miután partra úsztak, méghozzá 1983-ban, mikor is a Philadelphia kísérlethez kapcsolódó Montauk Projectet hajtották végre. A Philadelphia kísérlethez szükséges technológiai adatokat egyesek szerint nem földi entitások szolgáltatták, melyet állítólag maga Tesla is kijelentett, de akkor senki sem hitt neki. Van aki szerint maga Tesla is részt vett a kísérletben, de Tesla a hivatalos verzió szerint 1943. január 7-én életét vesztette, még a kísérlet előtt. Hivatalos verzió szerint koszorúér trombózis végzett vele, míg Otto Skorzensky szerint Teslát január 6-án német ügynökök a természetes halál látszatát keltve egy párnával fojtották meg, és kutatási eredményeit ellopták. Talán véletlen, talán nem, de Tesla halála előtt két nappal a "halálsugár" találmányának legújabb fejlesztéseit felajánlotta az USA Hadügyminisztériumának, 1942 decemberében pedig átadta meglévő terveit és találmányait a kormány megbízott embereinek másolásra és mikrofilmezésre.
Al Bielek azt állítja, hogy a két kísérlet összekapcsolását szánt-szándékkal okozták, hogy a tér-idő szerkezetében egy hasadékot hozzanak létre, amin számos földönkívüli hajó tudott átlépni.
A Philadelphia kísérlet eredeti neve RAINBOW, vagyis SZÍVÁRVÁNY Project. A Montauk Project hivatalos neve pedig PHOENIX Project, a Szivárvány folytatásaként
A jelenlegi 2014. dec. 28-ai AirAsia eseménynél a QZ8501-es Boeing gép pedig 42 perccel tűnt el a radarról felszállása után, avagy a szivárvány 42°-os számát helyezték az eltűnési játékba, így a kapcsolat nyilvánvaló. Egyébként van oldal, ahol 36, vag 40 perc szerepel, de szinte mindenhol 42 percre lelünk.
Ahogyan az USS Eldridge 173-as számozása tartalmazza a 17-es számot, és a vele folytatott kísérlet eredetileg azzal a szándékkal indult, hogy intenzív elektromágneses térrel védjék a hajót a felé tartó lövedékekkel, főként torpedókkal szemben, addig Ukrajna fölött az először napra pontosan 17 éve felszálló 17-es járatú maláj gépet lőtték le egy okkult játékban, melyre csak annyit közöltek, hogy valami nagy energiájú tárgy okozta a vesztét. Ezek után könnyen elképzelhető, hogy Ukrajna fölött is egy kísérletre került sor (38°, 38 CSILLAG/HALÁLKAPUS SZÁM), amely aztán a gép lelövésével/lezuhanásával végződött, ugyanakkor nem árt visszaidézni, hogy a gép utasairól azt nyilatkozták, hogy azok már halottak voltak, mikor az ominózus eset történt. A 17-es járat a korábbi útvonaltól jócskán letért, viszont ha ez is az eltüntetéses katonai manőver volt, nem csoda ha hátráltatják a nyomozást, főként ha ilyen nyilvánosság számára titkos project áll a háttérben, melyet természetesen háborús céllal vetnek be, ahogyan a Philadelphia Project mögött is a háborús elmék eltüntetős játszmája zajlott.
Vélhetően nem véletlen, hogy a 17-es járat indulása előtti napokban a hollandiai A17-es út mellé egy repülőgép ábrát fektettek valakik, mely a 17-ES ÚT ÉS AZ ÁBRÁK-ban szerepelt.
A 370-es járaton viszont a Freescale Semiconductor cég munkatársai utaztak, míg az AirAsia gépén az Alstom energiavállalat indonéz ágának ügyvezető igazgatója, így az ok összetettebb.
Nyilvánvalóan nem véletlen, hogy repülésügyi szakemberek szerint hitetetlenek azon emelkedési és zuhanási adatok, melyet az AirAsia gépe mutatott be eltűnése előtt. Mint írja az origo is: „hihetetlenül meredek, szinte függőleges emelkedésbe kezdett”.